Kraći programa informatike

Kraći program informatike se organizira ovisno o interesu roditelja za uključivanjem djece u taj program. Program se odvija u sklopu redovnog programa vrtića. Samo provođenje programa odvija se na dva načina: korištenjem laptopa i tableta te kao aktivnosti iz područja STEaM-a.

Aktivnosti koje se tipično provode u sklop tijekom ovog razdoblja:

  • upoznavanje djece sa tabletom, računalom, laptopom i ostalom opremom koja se koristi.
  • izrada plakata
  • osnove rada sa tabletom(uključivanje, isključivanje)
  • korištenje tableta kao multifunkcionalnog uređaja (crtanje, fotografiranje, snimanje, reprodukcija multimedijskih sadržaja)
  • korištenje laptopa
  • korištenje štampača
  • stvaranje algoritama i kodiranje
  • instaliranje i deinstaliranje aplikacija
  • spajanje na internet i lokalnu mrežu

STEaM područje:

  • proučavanje osnovnih fizikalnih zakona
  • statika, ravnoteža, težište, stabilnost
  • potencijalna i kinetička energija
  • mehanika fluida
  • pneumatika

Način rada s djecom je takav da se svaki sat postavlja određeni problem ili zadatak koji djeca slobodno promišljaju i iznose svoje stavove ili rješenja. Samim postavljanjem materijala, pomagala pred djecu, djeca pokušavaju odgonetnuti što će taj dan raditi. Zadatak se može postaviti i u obliku algoritma kojeg djeca čitaju i na taj način saznaju što će, kako, kojim redoslijedom i s čim uraditi.

NAKOLIKO PRIMJERA AKTIVNOSTI U SKLOPU INFORMATIKE:

Korištenje tableta kao multifunkcionalnog uređaja:

Djeca su imala zadatak fotografirati portret prijatelja. Te fotografije smo uredili i ispisali pisačem. Djeca su rezala fotografije i ljepila fotografije na mrežu nacrtanu na plakatu. Pomoću binarnog koda, djeca su pronalazila fotografiju. Do svake fotografije se dolazilo binarnim kodom od tri znamenke.

Korištenje edukativnih aplikacija na tabletu:

Kodiranje kao uvod u programiranje. Različitim aplikacijama namijenjenima djeci predškolske dobi, djeca uče osnove kodiranja i programiranja. „Kidlo coding“, „Robotizen“, „Coding for kids“…

Korištenje programa za crtanje na tabletu:
Pomoću tableta i pen olovke, djeci je ponuđeno da pokušaju crtati na drugačijem mediju. Kao poticaj poslužila su djela Kandynskog i Mondriana.

Također, djeca su se mogla i slobodno izražavati crtanjem.

Djeca na tabletima koriste razne logičke i igre u kojima treba promišljati kako doći do cilja ili prijeći u sljedeći „level“. „Logic Land“, „Tiny Roads“, „Snail Bob“…
Stvaranje i upotreba algoritama za razvijanje logičkog mišljenja, algoritmi iz svakodnevnog života kao primjer. Faze izrade aviona od papira kao algoritam.

STEaM područje:
Statika, ravnoteža, težište. Djeca pokušavaju robotu pronaći težište pomoću utega koje stavljaju na obje ruke.

Istraživanje potencijalne i kinetičke energije. Zadanim slikovnim algoritmom djeca su dobila zadatak izraditi ispaljivač loptica od kartonskog tuljka.

Istraživanje sile-akcija i reakcija na principu izrade rakete koja se ispaljuje puhanjem kroz slamku.

Info

Dječji vrtić Požega
Rudinska 8
Požega

OIB: 30492723401

MB: 03310299

Lokacije

Lokacija 1:
Rudinska 8, Požega

Lokacija 2:
Kralja Krešimira 32a, Požega

Radno vrijeme

od 6,00 – 16,30 sati

Prema potrebama roditelja radno vrijeme vrtića je najduže do 20,30 sati

Vrtić radi pet dana u tjednu (od ponedjeljka do petka)

Kontakt

Telefon:

099/327-3663 (uprava)

E-mail adresa:

info@djecjivrticpozega.hr